De kop is er af! Van Hellevoetsluis naar Warten

9 juni 2020 - Warten, Nederland

Eindelijk was het dan zover. Huis aan kant, camper gevuld, en maar  met pakweg 2 uur vertraging (wilden om 12.00 uur gaan rijden) maandag de 8e om exact 14.13 vertrokken richting Warten waar we zo rondom 17.30 aankwamen bij een leuke camperplek bij de jachthaven. (Zie foto’s) Dit was onze eerste stop. We hebben afgesproken bij Germienke en Andre en hun dochter Robin die vandaag 23 is geworden wat we weer met een heerlijke brunch gevierd hebben. Germienke en Andre wonen op een “luxe motor” binnenvaartschip. Hun vaste ligplek is in Warten. Altijd een gastvrije ontvangst en heerlijk eten, Germienke kookt graag 😇.

Gisteren een leuke avond met veel boeiende gesprekken, eerst nog een tijd buiten bij een kampvuurtje gezeten. Na 5 weken in het huis en aan de camper gewerkt te hebben, even heerlijk ontspannen.

Wel hadden wel al bij aankomst gemerkt dat de waterpomp die we begin 2019 nieuw hebben geplaatst wat rare kuren had. Vandaag dus wederom een dagje klussen enkel nu op locatie. Probleem niet opgelost dus de komende week behelpen en volgende week bij Obelink maar een nieuwe drukpomp kopen. Probleem is dat er maar bij 1 kraan druk wordt opgebouwd en bij de andere 2 kranen, waaronder van de douche (in deze tijd toch erg noodzakelijk) , niet. Normaal draait de pomp zo af en toe zonder dat de kraan open staat. Dit om druk op te bouwen. Dat doet de pomp ook niet meer. Als mensen suggesties hebben dan hoor ik dat graag. (fiamma, aqua 8). Je merkt wel dat we nog steeds in een bijzondere en gedenkwaardige tijd zitten. Pont in Warten vaart bijvoorbeeld nog niet, sanitair gebouw is nog gesloten, maar 2 mensen maximaal gelijktijdig naar binnen bij de enige winkel van het dorp (de bakker) etc.

Hoe zit het met onze planning. Morgen met een gehuurd fluisterbootje “de Alde Feanen” in. Donderdag weer verder met de camper op stap richting Lauwersoog. Zaterdag gaan we met de pont naar Schiermonnikoog. Zondag richting Zwolle. Volgende week dinsdag naar museum de Fundatie. Woensdag dan naar Winterswijk en dan donderdag weer naar Dirksland voor het verwijderen van de hechtingen bij Marieke. Normaal plannen we juist niet zo vooruit maar dat is echt een gevolg van het Covid-19 tijdperk. Je moet vrijwel alles reserveren. We raken er wel aan gewend. Na volgende week donderdag richting Duitsland. De kop is er af!  Heerlijk!

1. Addie.:
    9 juni 2020
    Leuk,leuk!Ik ga genieten MET jullie.
    Zo hoef ik zelf niet meer op reis.
    Met lezen is het hetzelfde!
    Bon voyage de trois(?) mois!
  2. Kai schippers:
    9 juni 2020
    Geniet ervan en succes met de waterpomp
  3. Joke en Liesbeth:
    9 juni 2020
    succes met de waterpomp en heel veel plezier, geniet er van.
  4. Miriam:
    9 juni 2020
    Wens julloe een fijne tijd 😀
  5. Sigrid:
    9 juni 2020
    Hele fijne vakantie wens ik jullie; en Marieke, ik hoop dat je snel hersteld en niet zoveel last zult hebben van je letsel!!!
    Alle liefs en behouden reis xx
  6. Hetty:
    9 juni 2020
    Good luck met de klus van de waterpomp en geniet van jullie vakantie!🌞😎🚐
  7. Peter:
    10 juni 2020
    Hoffe, dass ihr die Wasserpumpe schnell repariert bekommt. Weiterhin viel Vergnügen und Mitgefühl mit Mareike. Kuss Peter
  8. Angelique van Wijk:
    14 juni 2020
    Hartstikke leuk ...geniet er maar lekker van...ik zelf weer terug in Rotterdam...groetjes Angeliue
  9. Germienke & André:
    14 juni 2020
    Was erg gezellig jullie aan boord te hebben. Kijk uit naar het volgende verslag x
  10. Morred Mumputa:
    14 juni 2020
    Enjoy your vacation and take care!
    Morred